16 augusti 2010

Cypern

Hej! Den här veckan har jag varit i Cypern. Det var vaaaarmt, 40 grader! Och i poolen var det 35 grader, så det var inte så svalkande...

Vi bodde på ett fantastiskt fint hotell i Ayia Napa, och en dag åkte vi till en strand som hette Nissi Beach. Om ni föreställer er den här bilden mycket ljusare och färgstarkare så förstår ni hur fantastiskt vacker det var!


På kvällarna gick vi in till den lilla staden och kollade i alla(superfina) affärer. Här är en affär med disneyfigurer. Roligt!


Överallt i Ayia Napa gick det omkring små söta katter! Hemlösa de stackarna...

Inne i staden fanns det ett vackert klostertorg som vi kollade på. Här är en fin fontän.
Jag och en iskall Cola i poolen. Vi bodde på ett Allinclusive-hotell, så det var bara att hämta hur mycket mat och dricka man ville! Baren i poolen var mycket uppskattad av min gottegris till lillasyster^^


Vattnet i havet var underbart varmt och alldeles klart. Man hade hur lång sikt som helst.
En dag åkte jag och min pappa ut med en båt, och jag dök med tuber. Det var häftigt!

Nu när jag snart börjar skolan igen kommer det nog bli lite mer uppdateringar, på sommaren är man ju så slö!

1 kommentar:

Sofia sa...

Hej!
Du frågade innan hur jag fått Copyright. Jag förstår inte riktigt vad du menar men menar du symbolen? Alltså ringen med ett "C" i? Eller tänker du på ett annat vis?
Vi får skicka Kpost på Kpwebben istället. Det är lite lättare :)